Copywriting: helderheid en de vloek van de twijfeltaal

Wil je helder zijn? Waar denk je dan dat je meer baat bij hebt? Bij stelligheid? Of bij een slag om de arm? Het Nederlands kent ongekend veel mogelijkheden om net niet helemaal toe te geven wat je nu eigenlijk gaat doen. Soms helpt het om een beetje menselijkheid in de tekst te brengen, maar als je een heldere tekst over bijvoorbeeld de service schrijft, is het handig de volgende termen te vermijden.



Met al deze woorden geef je aan dat je ook niet zeker weet of het resultaat het gewenste resultaat is. Kan sympathie opwekken. Of wantrouwen in je dienstverlening. Speel er eens mee. Zie wat werkt. Wil je helderheid bieden en stellig communiceren, dan zou ik ze echter vermijden.

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Copywriting: helderheid en de vloek van de twijfeltaal

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

woensdag 24 augustus 2011

Copywriting: helderheid en de vloek van de twijfeltaal

Wil je helder zijn? Waar denk je dan dat je meer baat bij hebt? Bij stelligheid? Of bij een slag om de arm? Het Nederlands kent ongekend veel mogelijkheden om net niet helemaal toe te geven wat je nu eigenlijk gaat doen. Soms helpt het om een beetje menselijkheid in de tekst te brengen, maar als je een heldere tekst over bijvoorbeeld de service schrijft, is het handig de volgende termen te vermijden.

  • Misschien
  • Echter
  • Waarschijnlijk
  • Ik denk dat
  • Eventueel
  • Wellicht
  • Mogelijk
  • Soms
  • Toevallig
  • Denkbaar
  • Mogelijkerwijs
  • Zou kunnen
  • Als
  • De mogelijkheid
  • Denkbaar


Met al deze woorden geef je aan dat je ook niet zeker weet of het resultaat het gewenste resultaat is. Kan sympathie opwekken. Of wantrouwen in je dienstverlening. Speel er eens mee. Zie wat werkt. Wil je helderheid bieden en stellig communiceren, dan zou ik ze echter vermijden.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage