Brainwave: naar een Immersive Mediamix

Total Immersion model
















Een idee waar ik al langer mee loop te stoeien, maar waar ik niet verder mee kom. Daarom nu even in een plaatje. Moeten we niet ophouden met denken over content en channels? Moeten we gaan denken aan een totaalbeleving? Aan onderdompeling in Brand Values? Moeten we op basis daarvan kijken naar een Immersive Mediamix?

Nog niet uitgewerkt, maar ik ben benieuwd of het iets raakt. 



Volgens mij zitten we namelijk vast in een eilandjescultuur van verschillende communicatiekanalen. Terwijl het voor de gebruiker van communicatie steeds logischer is dat alles in elkaar grijpt. Offline, online, mobile, virtueel en real life lopen volledig door elkaar in de consumptie van communicatie en media. Moeten we in ons denken als communicatiemensen niet hierop inspelen door af te stappen van de eilandjes en te kijken naar The Bigger Picture?

In mijn ogen bestaat uit alle content uit drie bestanddelen:
Tekst, beeld en geluid. We moeten ons concept en de waarden van onze brand vertalen naar Tekst, Beeld en Geluid.
Vervolgens kijken hoe we hiermee een ervaring kunnen maken. Een Experience.

Deze Experience gaat verder dan het fabriceren van content of reclame, maar je kijkt naar iets waarin je de klant onderdompelt. Om de Experience kans van slagen te geven zullen we moeten kijken naar de mogelijkheden van Online, Offline, Mobiel en Real Life. Met andere woorden kunnen we een totaalbeleving rond een merk creëren?

Het doel is iets te maken - een concept - dat op verschillende niveaus aansprekend is. En zo aansprekend dat het als natuurlijk zijn weg vind naar Social Media en Viral Status. Dit kan dus Guerilla Marketing zijn, maar ook een volledige campagne op online, Social Media, Mobile en in je bricks omgeving.

Centraal staat het concept.
Het concept is al de uitvoering.
De vertaalslag naar content.
En de content naar de channels.
Maar dan vanaf het begin met de totale Mediamix als focus in plaats van de afzonderlijke onderdelen?

Kun je vandaag de dag nog anders willen dan een Immersive Mediamix?

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Brainwave: naar een Immersive Mediamix

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

dinsdag 22 mei 2012

Brainwave: naar een Immersive Mediamix

Total Immersion model
















Een idee waar ik al langer mee loop te stoeien, maar waar ik niet verder mee kom. Daarom nu even in een plaatje. Moeten we niet ophouden met denken over content en channels? Moeten we gaan denken aan een totaalbeleving? Aan onderdompeling in Brand Values? Moeten we op basis daarvan kijken naar een Immersive Mediamix?

Nog niet uitgewerkt, maar ik ben benieuwd of het iets raakt. 



Volgens mij zitten we namelijk vast in een eilandjescultuur van verschillende communicatiekanalen. Terwijl het voor de gebruiker van communicatie steeds logischer is dat alles in elkaar grijpt. Offline, online, mobile, virtueel en real life lopen volledig door elkaar in de consumptie van communicatie en media. Moeten we in ons denken als communicatiemensen niet hierop inspelen door af te stappen van de eilandjes en te kijken naar The Bigger Picture?

In mijn ogen bestaat uit alle content uit drie bestanddelen:
Tekst, beeld en geluid. We moeten ons concept en de waarden van onze brand vertalen naar Tekst, Beeld en Geluid.
Vervolgens kijken hoe we hiermee een ervaring kunnen maken. Een Experience.

Deze Experience gaat verder dan het fabriceren van content of reclame, maar je kijkt naar iets waarin je de klant onderdompelt. Om de Experience kans van slagen te geven zullen we moeten kijken naar de mogelijkheden van Online, Offline, Mobiel en Real Life. Met andere woorden kunnen we een totaalbeleving rond een merk creëren?

Het doel is iets te maken - een concept - dat op verschillende niveaus aansprekend is. En zo aansprekend dat het als natuurlijk zijn weg vind naar Social Media en Viral Status. Dit kan dus Guerilla Marketing zijn, maar ook een volledige campagne op online, Social Media, Mobile en in je bricks omgeving.

Centraal staat het concept.
Het concept is al de uitvoering.
De vertaalslag naar content.
En de content naar de channels.
Maar dan vanaf het begin met de totale Mediamix als focus in plaats van de afzonderlijke onderdelen?

Kun je vandaag de dag nog anders willen dan een Immersive Mediamix?

2 reacties:

Op 22 mei 2012 om 20:43 , Blogger bollingerblond zei...

Dimitri,
Prima kick off! Ik ben bezig met een "concept" voor de horeca. Alles er in.(mobiele)website, FB, Foursquare....ook een update van the brick stuff.

 
Op 23 mei 2012 om 13:19 , Blogger Dimitri Lambermont zei...

Klinkt interessant. Ik zeg altijd - alles moet kloppen - ALLES. Vandaar het Onderdompelen.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage