The Dejargonizer - Chrome Plugin voor Marketing Bullshit

Mensen die mij al wat langer volgen, weten dat ik een duidelijk stokpaardje heb: jargon is onzinnig en onnodig en jaagt klanten weg. Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt. Zo kwam ik via Google Plus - dank je Rick Maresch - achter het bestaan van de volgende plug-in voor Chrome. The Dejargonizer.

The Dejargonizer














Wat doet de Dejargonizer?
Heb je de plugin geïnstalleerd, dan worden bekende marketingtermen met geel aangegeven. Ga je hier met je muis overheen, dan volgt een korte uitleg van de term. Hieronder een voorbeeld van de Marketingfacts-site.
Dejargonizer aan het werk
















Een crowdsourced anti-jargon plugin?
Hoewel the Dejargonizer alleen let op marketingtermen is het idee om jargon inzichtelijk te maken en te voorzien van een directe vertaling op de website een idee dat hoopvol stemt. Het heeft in mijn ogen veel potentie. Meer dan een leuke gimmick.

De vertaling van het jargon ligt nu nog in de handen van de mensen achter the Dejargonizer. Ze nodigen gebruikers uit om zelf woorden aan te leveren die een vertaling kunnen gebruiken en zij zorgen voor een heldere vertaling.

Maar waarom stoppen bij marketing? En waarom zelf doen? Met alle commentaarsystemen die vandaag de dag op sites mogelijk zijn - kijk bijvoorbeeld eens bij Medium.com - zie ik mogelijkheden voor klanten om zelf input te leveren voor de vertaling van jargon naar menselijke taal.

Ik houd in ieder geval deze plug-in de komende tijd in de gaten.

Labels:

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: The Dejargonizer - Chrome Plugin voor Marketing Bullshit

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

woensdag 30 april 2014

The Dejargonizer - Chrome Plugin voor Marketing Bullshit

Mensen die mij al wat langer volgen, weten dat ik een duidelijk stokpaardje heb: jargon is onzinnig en onnodig en jaagt klanten weg. Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt. Zo kwam ik via Google Plus - dank je Rick Maresch - achter het bestaan van de volgende plug-in voor Chrome. The Dejargonizer.

The Dejargonizer














Wat doet de Dejargonizer?
Heb je de plugin geïnstalleerd, dan worden bekende marketingtermen met geel aangegeven. Ga je hier met je muis overheen, dan volgt een korte uitleg van de term. Hieronder een voorbeeld van de Marketingfacts-site.
Dejargonizer aan het werk
















Een crowdsourced anti-jargon plugin?
Hoewel the Dejargonizer alleen let op marketingtermen is het idee om jargon inzichtelijk te maken en te voorzien van een directe vertaling op de website een idee dat hoopvol stemt. Het heeft in mijn ogen veel potentie. Meer dan een leuke gimmick.

De vertaling van het jargon ligt nu nog in de handen van de mensen achter the Dejargonizer. Ze nodigen gebruikers uit om zelf woorden aan te leveren die een vertaling kunnen gebruiken en zij zorgen voor een heldere vertaling.

Maar waarom stoppen bij marketing? En waarom zelf doen? Met alle commentaarsystemen die vandaag de dag op sites mogelijk zijn - kijk bijvoorbeeld eens bij Medium.com - zie ik mogelijkheden voor klanten om zelf input te leveren voor de vertaling van jargon naar menselijke taal.

Ik houd in ieder geval deze plug-in de komende tijd in de gaten.

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage